شادابی و نشاط همراه با فرهنگ‌سازی در برنامه‌های ورزش فولاد سنگان

شادابی و نشاط همراه با فرهنگ‌سازی در برنامه‌های ورزش فولاد سنگان

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان که به عنوان قطب تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن در شرق کشور فعالیت دارد و همواره اثربخشی در افزایش تولید و درآمد و همچنین نشاط کارکنان را برای تحقق اهداف پایدار اقتصادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، سال ۱۴۰۲ برنامه‌های متنوع ورزشی را برای پرسنل خود و خانواده‌های آنان در مسیر شادابی و نشاط و با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به انجام رسانید.

به گزارش دیوان اقتصاد، این شرکت برای کارکنان خود و خانواده های آنها در چند حوزه مختلف ورزشی اقدام به اجاره اماکن ورزشی نمود و با برگزاری کلاسهای مختلف آموزش ورزشی، مسابقات مختلف گام مهمی در راستای نشاط کارکنان و خانواده فولاد سنگان برداشت. عقد قرارداد جهت تأمین مکان مناسب برای برگزاری مسابقه و تمرینات ورزش در رشته های والیبال و فوتسال، تنیس روی میز شهر خواف، سنگان، قاسم آباد، نشتیفان، سلامی، تایباد، تربت حیدریه، سالن ورزشی (آمادگی جسمانی)، اجاره سالن ورزشی جهت استفاده همسران پرسنل برای ورزش های تفریحی و مدرسه فوتبال برای فرزندان پرسنل از جمله اقدامات این شرکت فعال صنعتی در این راستا بود.

به همین منظور، فولاد سنگان از اول تیرماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه جهت پر کردن اوقات فراغت تابستانی فرزندان تمامی کارکنان، در رده سنی 6-14 سال به تعداد 100 نفر  مدرسه فوتبال را برگزار کرد.

همچنین این شرکت جهت شرکت در مسابقات فوتسال، آمادگی جسمانی و تنیس روی میز ایمیدرو ، تمرینات انتخابی این رشته ها با فراخوان کارکنان و ورزشکاران شاغل در شرکت، از اول تیر ماه ۱۴۰۲ تمرینات انتخابی آغاز و در نهایت بعد از دو ماه تمرین لیست نهایی انتخاب گردید و بعد از آن تمرینات اختصاصی هر رشته شروع شد. و برگزیدگان به مسابقات مختلف اعزام گردیدند بنابر این گزارش، در سال ۱۴۰۲ به مناسبت ماه مبارک رمضان نیز مسابقات ورزشی تنیس روی میز، دارت ، تیراندازی و شطرنج بین تمامی پرسنل امانی و پیمانی و خانواده آنها جهت افزایش روحیه و انگیزه ورزشی به مدت دو هفته برگزار گردید و با مشخص شدن نفرات اول تا سوم هر رشته در جشن افتتاحیه کارخانه جوایز تمامی افراد اعطا گردید.

شرکت فولاد سنگان برای احیای فرهنگ ورزشی در میان خانواده‌ها و مدیران و کارکنان خود در هفته تربیت بدنی در سال گذشته، اقدام به برگزاری مسابقات برای آقایان در رشته های تنیس روی میز، دارت و شطرنج، تیراندازی ، مسابقات برای خانواده کارکنان در رشته های تیراندازی و دارت در سالن ورزشی شهر خواف، نمود. همچنین برگزاری مسابقات ورزشی والیبال بین همسران پرسنل نیز از دیگر اقدامات واحد ورزش فولاد سنگان بود که در سال گذشته به انجام رسید.

تیم تنیس روی میز فولاد سنگان در مسابقات گرامیداشت هفته دولت سال ۱۴۰۲ نیز در مسابقات این رشته در شهرستان خواف که در سالن تنیس روی میز این شهرستان برگزار گردید، موفق به کسب مقام سوم تیمی و دوم انفرادی گردید.

از دیگر برنامه‌های این شرکت می‌توان به فعالیت های تیم کوهنوردی فولاد سنگان اشاره کرد که فتح قله شاهوار؛ بام استان سمنان در خرداد ماه به مناسبت افتتاحیه کارخانه کنسانتره سازی، فتح قله کان صیفی؛ استان ایلام  در مرداد ماه به مناسبت افتتاحیه کارخانه گندله سازی و صعود به قله های شهرستان خواف به صورت ماهیانه از جمله دستاوردهای این تیم ورزشی از فولاد سنگان بود.

علاوه بر این در تیرماه سال گذشته تیم کشتی فولاد سنگان موفق شد تا در مسابقات کشتی پیشکسوتان که در شهر سنندج برگزار گردید با یک کشتی گیر در رده سنی 86 کیلو در این مسابقات حضور پیدا کند که ورزشکار اعزامی موفق به کسب مقام دومی در این مسابقات شد.

از دیگر افتخارات و دستاوردهای شرکت فولاد سنگان می‌توان به کسب مقام اولی و بدون شکست تیم این شرکت در مسابقات فوتسال معادن شهرستان خواف به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و مسابقات فوتسال ادارات شهرستان خواف به مناسبت هفته تربیت بدنی اشاره کرد. همچنین تیم ورزشی این شرکت در مسابقات کشوری آمادگی جسمانی ایمیدرو که در شهر کرمان به میزبانی مس سرچشمه در بهمن ماه گذشته انجام گرفت، موفق شد تا مقام سومی را در سال ۱۴۰۲ از آن خود کند.

مسابقات فوتسال و والیبال بزرگداشت دهه فجر نیز از دیگر برنامه های اجرایی واحد ورزش بود که با استقبال گسترده کارکنان برگزار گردید.

شعار فولاد سنگان در امور ورزشی؛ ورزشکار و تندرست باشید

امور ورزش فولاد سنگان با شعار «ورزشکار و تندرست باشید» این اقدامات را در سال ۱۴۰۲ به انجام رسانید. برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ نیز انجام گرفته بود که در نتیجه آن علاوه بر دوره‌های یادشده در سال گذشته در سال ۱۴۰۱ دوره دانش افزایی برای مربیان فوتبال شهرستان خواف و مسابقات ورزشی دارت و تیراندازی بین همسران پرسنل امانی و پیمانی نیز برگزار شده بود. تداوم دوره‌های مذکور طی ۲ سال قبل نشان می‌دهد که مدیریت این شرکت و امور ورزش فولاد سنگان عزمی جدی بر ادامه روند و افزایش سطح دانش و فرهنگ ورزشی در میان پرسنل به منظور رفاه بیشتر کارکنان خود دارد.

گفتنی است در سال گذشته واحد امور ورزش فولاد سنگان با موافقت مدیریت این شرکت و به منظور ارائه خدمات ورزشی مناسب تر به کارکنان و خانواده های آنها اقدام به صدور کارتهای اعتباری ورزشی نمود که برای تحقق این امر با اماکن ورزشی شهرستان خواف ، تایباد، تربت حیدریه ، قاسم آباد، سنگان، نشتیفان، سلامی قرارداد بسته شد تا کارکنان و خانواده های انها بتوانند در راستای سلامت جسمانی و افزایش انگیزه از امکانات موجود بهره ببرند.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.