اختصاصی/ "سپینو" خدمت بانک صادرات برای نسل جدید

اختصاصی/ "سپینو" خدمت بانک صادرات برای نسل جدید

بانک‌هایی که سابقه فعالیت بالا دارند، عمدتا به عنوان بانک‌های سنتی با مشتریان کمی مسن‌تر و خدمات ساده بانکی یاد می‌شوند. در حالیکه امروزه با توجه به جوانی جمعیت، بانک‌های پر سابقه نیز به جرگه بانکداری نوین پیوسته‌اند تا بتوانند قشر وسیعی از مشتریان را پوشش دهند.

به گزارش دیوان اقتصاد، زمانی که از بانکداری سنتی یاد می‌شود، شعب فیزیکی و انجام عملیات بانکی به صورت حضوری در اذهان شکل می‌گیرد که ساده‌ترین کارها به کمک کارمندان پشت باجه انجام می‌شود. در بانکداری سنتی تمامی عملیات بانکی از جمله، افتتاح حساب، ارسال مدارک برای دریافت وام، احراز هویت و… باید کاملاً به شکل فیزیکی و حضوری انجام شوند. از سوی دیگر، چون بانکداری سنتی به حضور فیزیکی افراد و البته تجهیزات نیاز دارد، معمولاً هزینه‌های مربوط به انواع عملیات بانکی در این نوع بانکداری بیشتر است.بنابراین تعریف، بانکداری سنتی با قوانینی که از سال‌ها و دهه‌ها پیش تعیین شده‌اند کار می‌کند. البته با گذشت زمان، به روز رسانی‌هایی در جزئیات خدمات و محصولات بانک سنتی به وجود می‌آید اما مجوز، اساسنامه و قوانین پایه برای فعالیت بانک سنتی همان است که از ابتدا مصوب شده است.

اما باید بدانیم که امروزه، زمان بانکداری به شیوه سنتی سپری شده است. نیاز امروز جامعه با توجه به مشغله بسیار مشتریان، ترافیک و مسایلی همچون این، دریافت خدمات بانکی به شیوه‌های نوین و عمدتا غیرحضوری است.

به عبارتی امروزه، به لحاظ نیاز مشتریان، بانکداری الکترونیک جایگزین شیوه‌های سنتی بانکی شده است. بانکداری الکترونیک در واقع خدمتی است که از سوی بانک‌های سنتی ارائه می‌شود. بعد از همه گیر شدن استفاده از اینترنت، بانک‌های سنتی بخشی از خدمات خود را به فضای آنلاین منتقل کردند. بانکداری الکترونیک به وب سایت، اپلیکیشن و درگاه پرداخت وابسته است. با این حال تمام این عملیات هنوز تحت مجوز بانک سنتی‌ای که این خدمات را ارائه می‌دهد انجام می‌شود. شاید بانکداری الکترونیک را بتوان مرز گذار از بانکداری سنتی به بانکداری نوین در نظر گرفت.

اما نکته حائز اهمیت این است که بانک‌های پر سابقه با مشتریان سنتی، برای جلب قشر جوان، نیاز دارند که هر دو گروه خدمات را ارائه دهند تا هم مشتریان سنتی و مشتریان بانکداری نوین را پوشش دهند.

بانک صادرات ایران یکی از بانک‌هایی است که به این امر کاملا واقف بوده و تلاش می‌کند علاوه بر خدمات سریع در شعب به قشر سنتی، با ارائه خدمات الکترونیک، نیاز مشتریان جوان خود را نیز فراهم کند.

اپلیکیشن "سپینو" بانکداری نسل جدید
بانک صادرات ایران در فروردین ماه 1403 همزمان با همایش سالانه ارزیابی عملکرد سال گذشته و تبیین اهداف سال جدید، پلتفرم بانکداری دیجیتال خود را با عنوان «سپینو» رونمایی کرد.

اپلیکیشن جدید و قابل توسعه «سپینو» و ارائه انواع خدمات غیرحضوری به مشتریان بانک از جمله اعطای افتتاح حساب، احراز هویت، تسهیلات  و پرداخت‌های غیرحضوری توسط این اپلیکیشن خبر داد.

با اپلیکیشن جدید و قابل توسعه «سپینو»  انواع خدمات غیرحضوری از جمله اعطای افتتاح حساب، احراز هویت، تسهیلات و پرداخت‌های غیرحضوری توسط این اپلیکیشن به مشتریان ارائه خواهد شد.

به گفته مدیرعامل بانک صادرات ایران، این بانک تا کنون در زمینه توسعه سامانه‌های بانکداری باز، بانکداری شرکتی و بانکداری جامع بازاریابی و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان توفیقات بسیاری رقم زده و هم اکنون با رونمایی از اپلیکیشن سپینو، تلاش دارد سال جدید را متفاوت آغاز کند.

برهمین اساس، طراحی و استقرار بانک دیجیتال سپهر با عنوان سپینو، پس از راهبری پروژه سامانه مدیریت متمرکز خدمات ارزش افزوده، راه‌اندازی مرکز خدمات غیر حضوری، طراحی و پیاده‌سازی سامانه خدمات بانکداری باز، همکاری در طراحی و راه‌اندازی پلتفرم تأمین مالی ، بهینه‌سازی و بهبود تجربه کاربری در اپلیکیشن‌ها و سامانه شمس و نظام‌مند کردن صحت‌سنجی نشانی مشتری، برای تکمیل زنجیره خدمات دولت الکترونیک و بهبود تجربه مشتری از خدمات بانکی بوده است.

این مساله گواه این است که بانک صادرات ایران با حدود 73 سال سابقه برای خدمات خود حد مرزی به لحاظ سنی برای مشتریان قایل نبوده و تلاش می‌کند تمامی اقشار جامعه را در پوشش خدماتی خود قرار دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.