بیمه دانا سال ۱۴۰۲ را در مدار رشد به پایان رساند

بیمه دانا سال ۱۴۰۲ را در مدار رشد به پایان رساند

مقایسه شاخص‌های عملکردی شرکت بیمه دانا در 3 سال گذشته نشان می‌دهد این شرکت همانند نام خود با دانایی و درایت، مدیریت شده و پیش رفته است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از باشگاه بیمه‌گران، بیمه دانا با چالش کشیدن خود در ۲۰ شاخص مقایسه‌ای و ثبت درصد رشدهای قابل‌توجه نشان داده از برندگان صنعت بیمه در جدال رقابت است. این شرکت ۵۰ ساله خوشنام که امروز مطلوب بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادها برای انعقاد انواع قرارداد بیمه‌ای به خصوص پوشش‌های تکمیلی محسوب می‌شود با پشت‌سر گذاشتن روزهای موفق‌تر در سال ۱۴۰۲ نسبت به دو سال پیش از آن، کارنامه درخشانی را ارائه داده است.

امروز بیمه دانا در سایه دیروزی که ساخته با ۷۸ شعبه فعال و حدود ۳۵۰۰ نماینده فعال در سراسر کشور توانسته به سهم ۱۲ درصدی از بازار صنعت بیمه دست یابد.

رشد ۵۹ درصدی حق‌بیمه تولیدی

حق‌بیمه تولیدی به عنوان اولین و مهمترین معیار سنجش یک شرکت بیمه‌ای، در بیمه دانا با ۵۹ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ و همچنین ۲۷۸ درصد رشد نسبت به ۱۴۰۰، در کارنامه یکساله خودنمایی می‌کند. این رشد که از دل ۳۲ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان حق‌بیمه محقق شده علاوه بر سودسازی، به خیال سهامداران نیز رنگ اطمینان می‌زند.

حق‌بیمه تولیدی بیمه دانا ماحصل تلاش دو هزار و ۱۵۱ پرسنلی است که هریک با ۱۵ میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان سرانه تولید در درآمد شرکت نقش داشته‌اند. رشد ۶۸ درصدی این مولفه مهم نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۳۱۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ حاکی از ریل‌گذاری درست و اصولی شرکت در مدیریت نیروی انسانی است.

حاشیه امن در مرز خسارت

خسارت پرداختی به عنوان همراه بی‌چون و چرایی حق‌بیمه تولیدی در تکمیل حساب و کتاب همه شرکت‎ها در بیمه دانا هم جایگاه خاص خود را دارد.

این شرکت با پرداخت ۱۹ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان خسارت که ماحصل بررسی هفت میلیون و ۴۵۴ هزار و ۳۹۹ پرونده بوده نسبت به سال ۱۴۰۱ در این شاخص ۷۹ درصد رشد داشته، رشدی که با توجه به تعداد ۳۴ میلیون و ۳۹۶ هزارو ۶۴۴ بیمه‌شده و‌ بیمه‌گذار در رشته‌های مختلف در سال ۱۴۰۲ عمل به تعهدات و مشتری‌مداری این شرکت را به رخ می‌کشد.

البته اختلاف ۱۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومانی میان حق‌بیمه و خسارت پرداختی حاشیه امنی را در جغرافیای این شرکت بیمه‌ای و‌ در بخش توزیع ریسک‌ و ذخایر مطابق با مقررات مصوب شورای عالی بیمه موجب شده است.

توانا و توانگر

و اما روی دگر داشته‌های بیمه دانا دارایی‌ها و‌ ذخایر فنی این شرکت فعال در بازار سرمایه است. «دانا» با اعلام بالغ بر ۳۷ هزار و ۶۹۹ میلیون تومان دارایی و بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان ذخایر فنی در سال گذشته نسبت به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ رشد چشمگیری را به ثبت رسانده است.

تمامی ارقام مستند اظهارشده که از فیلترهای نظارتی عبور کرده‌اند، بیمه دانا را با سطح توانگری یک و نرخ توانگری بیش از ۱۰۰ درصد، مانند گذشته شرکتی قابل اتکا و اعتماد معرفی می‌کند تا همچنان اقبال اقشار مردم نسبت به آن برقرار باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.