بانک توسعه اسلامی کدام پروژه‌ها را تصویب کرد؟

بانک توسعه اسلامی کدام پروژه‌ها را تصویب کرد؟

بانک توسعه اسلامی، تامین پروژه‌های تاجیکستان، بنین، ساحل عاج و ترکیه را تصویب کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، بانک توسعه اسلامی (ISDB) صندوق ۴۱۸ میلیون دلاری برای پروژه‌های توسعه در تاجیکستان، بنین، ساحل عاج و ترکیه را تصویب کرده و هیئت مدیره این بانک در سیصد و پنجاه و پنجمین نشست و جشن طلایی خود در ریاض، پایتخت عربستان سعودی اعلام کرد که چهار پروژه که بر توسعه اجتماعی-اقتصادی و پایداری تمرکز دارد را تصویب می‌کند.

تاجیکستان، ۱۵۰ میلیون دلار برای ساخت پروژه نیروگاه برق آبی راغون Lot-۴ دریافت کرد تا برق تجدیدپذیر پاک، مقرون‌به‌صرفه و قابل اطمینان را تامین کند.

بنین، ۶۰.۶ میلیون یورو (۶۵ میلیون دلار) برای پروژه توسعه زنجیره ارزش «ریشه و غده / منطقه کاساوا» برای بهبود امنیت غذایی، رشد اقتصادی و درآمد خانوار از طریق تولید بهتر، فرآوری، بازاریابی و مشارکت بخش خصوصی در کاساوا دریافت کرد.

همچنین بانک توسعه اسلامی برای ساحل عاج نیز، ۷۰.۴۶ میلیون یورو (۷۵.۵ میلیون دلار) در پروژه توسعه زنجیره ارزش «ریشه و غده/ منطقه کاساوا» برای تقویت امنیت غذایی، رشد اقتصادی و درآمد خانوار از طریق بهبود تولید، فرآوری، بازاریابی و مشارکت بخش خصوصی کاساوا در نظر گرفت.

این هیئت همچنین ۱۲۰ میلیون یورو (۱۲۸.۵ میلیون دلار) را برای پروژه بزرگراه ترکیه ناکاس-باشاک شهیر را تصویب کرد.

این بانک خاطرنشان کرد: پروژه اصلی با هدف ارائه گذرگاه جایگزین بسفر، کاهش قابل توجه تراکم ترافیک، زمان سفر و انتشار گازهای گلخانه‌ای است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.