صنعت، معدن و تجارت

مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: با ایجاد شرایط کشاورزی فراسرزمینی می‌توان زمینه تامین مواد اولیه جهت تولید نهاده مورد نیاز شیلات، دام و طیور، محصولات صنایع غذایی به داخل کشور و صادارت مازاد داخلی را فراهم کرد که بازخورد این امور باعث امنیت غذایی کامل در کشور، ایجاد هاب غذایی و ارزآوری با احتساب ارزش افزوده در منطقه خواهد شد.
3 می, 2024 - 13:33
مقایسه مجموع درآمد پتروشیمی های بورسی در فروردین امسال با فروردین سال گذشته، خبر از افزایش بیش از ۳۰ درصدی این رقم می دهد.
2 می, 2024 - 12:39
رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: پیشرفتی که سال‌های اخیر در صنعت معدن صورته گرفته است بدون حضور افراد نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان ممکن نبود.
2 می, 2024 - 12:29
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با حضور رئیس جمهور، وزیر صمت و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد و از شرکت فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی قدردانی به عمل آمد.
2 می, 2024 - 11:47
اختتامیه نخستین رویداد چادرو، رویداد جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری "نوچاد" که توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ایجاد شده در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.
2 می, 2024 - 11:14
مراسم پایانی رویداد فناورانه و نوآورانه (چادرو) با معرفی و تقدیر از ۱۰ طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد، انرژی ، آب‌ و محیط زیست ، هوشمندسازی و تحول دیجیتال و در نهایت اعلام ۳ تیم برتر نخستین دوره رویداد چادرو به کار خود پایان داد.
2 می, 2024 - 09:43
خلیلی‌نیا مدیرعامل شاراک در پیامی فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت.
1 می, 2024 - 16:46
محمدیاسر طیب‌نیا خبر داد:
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش بیش‌از ۷۰۰ میلیون دلار، عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی-پتروشیمی کشور را به خود تخصیص داد. این در حالی است که در صورت تجمیع میزان صادرات صورت گرفته در گروه فولادمبارکه، این گروه در میان صادرکنندگان نفتی و غیرنفتی کشور، رتبه دوم  را کسب خواهد کرد. 
1 می, 2024 - 12:12
چهارمین روز از نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با حضور نمایندگان شرکت های تولیدی خارجی در غرفه فولاد خوزستان همراه شد.  
1 می, 2024 - 11:48
همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر؛
در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیرعامل فولاد خوزستان که به مناسبت گرامی داشت هفته کار و کارگر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد، از مدیریت ایمنی فولاد خوزستان بعنوان واحد برتر استان قدردانی شد.
1 می, 2024 - 11:08
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان وزیر صمت در غرفه گروه فولاد مبارکه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) را همراهی کرد.
30 آوریل, 2024 - 17:23
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر حجم تجارت ایران و چین بیش از ۳۰ میلیارد دلار است، اما سقف تجاری دو کشور می‌تواند تا ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.
30 آوریل, 2024 - 17:10
با توجه به اینکه تکنولوژی و کارآمدی یکی از مهمترین عوامل موثر بر رقابت‌پذیری در فعالیت‌های صنعتی به ویژه زنجیره فولاد به‌شمار می‌آید، به روزرسانی فناوری‌های خطوط تولید در راس برنامه‌های شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان قرار گرفته است.
30 آوریل, 2024 - 13:23
با ارتقا به جایگاه دوم شرکت‌های برتر؛
شرکت پخش رازی وابسته به هلدینگ شفادارو، در چهارماهه ابتدایی سال مالی خود، ضمن افزایش 35 درصدی سود خالص خود نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر حجم و درامد فروش نیز جایگاه دوم شرکت‌های توزیع دارو را از آن خود کرد.
30 آوریل, 2024 - 13:00
یازدهم اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی کارگر فرصتی است ارزنده تا از تلاشهای  بی دریغ پیش قراولان خط مقدم سنگر اقتصاد و تولید که در مسیر استقلال کشور گام برمی دارند تقدیر نماییم. 
30 آوریل, 2024 - 11:43
معاون فروش و بازاریابی شرکت بیان کرد:
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته ۸ میلیون ۸۰۰ هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده است که از این میزان یک میلیون ۴۰۰ هزار تن روانه بازارهای صادراتی شده است که رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی را به همراه داشته است، اما نکته ای که وجود دارد این است که این اتفاق خوب در زمینه صادرات می‌توانست برای سایر شرکت‌های فولادی نیز رقم بخورد ولیکن برخی شرکت‌های فولادی به دلیل آنکه نتوانستند در مقابل سهامداران خود در بخش سود و زیان از صادرات محصولات خود دفاع کنند، انگیزه تولید بیشتر و صادرات را از دست دادند.
29 آوریل, 2024 - 15:08
احمدرضا فقیه خراسانی، عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه یزد گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه نوآوری در بخش معدن و صنعت، ایجاد بستر مناسب برای تقویت ارتباط صنعت و دانش ضرورت داشت.
29 آوریل, 2024 - 14:24
شیرازی، عضو هئیت علمی دانشگاه امیرکبیر و یکی از اعضای هیئت داوران رویداد (چادرو) ارزیابی ایده‌های ارائه شده در این رویداد به صورت مرحله به مرحله را از ویژگی منحصر به‌ فرد آن عنوان کرد.
29 آوریل, 2024 - 13:13
آنطور که از آمارها مشخص است، فولاد سنگان سال 1403 را با ثبت رکوردهای جدید آغاز کرد.
29 آوریل, 2024 - 11:11
کوهی از ادعا در مقابل تلّی از فاجعه
نتایج نا امید کننده ذوب آهن اصفهان در کنار حاشیه های مدیریتی نفس‌های این واحد تولیدی را به شماره انداخته و عملاً قابی از سوءمدیریت را در آن شاهد هستیم و به نظر می رسد فصل مماشات با این رویکرد به پایان رسیده باشد.
28 آوریل, 2024 - 13:42
رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات اعلام کرد:
در یکی دیگر از سلسله‌برنامه‌های رادیو فولاد، به مناسبت اول اردیبهشت‌ماه که در تقویم رویدادهای فولاد مبارکه از آن به‌عنوان سالروز آغاز بومی‌سازی یاد شده است، مهدی شهیدی رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات به‌صورت حضوری و علی‌یار عراقی مدیر برنامه‌ریزی خرید به‌صورت تلفنی به سؤالات مجری این برنامه پاسخ دادند.
28 آوریل, 2024 - 11:22
شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران و مطرح‌ترین برند ایرانی در بازار جهانی فولاد است و با این‌که محدودیت‌های انرژی باعث از دست رفتن بیش‌از ۱.۵ میلیون تن تولید این شرکت در دوره سه‌ساله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ شد اما فولاد خوزستان در مجموع در این دوره، موفق به فروش بیش از ۱۱.۹ میلیون تن از محصولات خود شد که حدود ۴.۸ میلیون تن آن به اقصی نقاط جهان صادر شد.
28 آوریل, 2024 - 11:16
مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی خبر داد:
جرثقیل نیمه‌سنگین 90 تنی فولاد مبارکه اصفهان که در اثر کارکرد بالا دچار استهلاک و از مدار خارج شده بود، با اتکا به دانش فنی بخش‌های مختلف فولاد مبارکه و شرکت‌های داخلی مورد بازسازی و بهینه‌سازی قرار گرفت و مجدداً برای پشتیبانی از تعمیرات خطوط تولید به کار گرفته شد.
28 آوریل, 2024 - 10:44
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس:
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اهمیت توسعه پروژه‌های تولیدی در مناطق محروم بیان کرد: راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیای استیل فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است.
28 آوریل, 2024 - 10:31

صفحه‌ها

.
.
.
.
اشتراک در صنعت، معدن و تجارت