جزیره کیش الگوی موفق مدیریت یکپارچه شهری در کشور

جزیره کیش الگوی موفق مدیریت یکپارچه شهری در کشور

در نشست مشترک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با مسئولان شهری بندرعباس درخصوص افزایش تعاملات و همکاریها برای توسعه شهری بندرعباس گفت‌وگو شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، رحیم سرهنگی درنشستی با شهردار، رییس و سخنگوی شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه مدیریت شهری بندرعباس به واسطه موقعیت قرارگیری، سطح فعالیت های تجاری و بازرگانی و گستردگی فضای شهری از پیچیدگیهای زیادی برخوردار است گفت: دربحث موفقیت های مدیریت شهری در جزیره کیش دو عامل موثر هستند یکی از این عوامل موضوعات قانونی است و دیگری همدلی و همکاری خوب نهادها، ارگانها واصناف جزیره کیش هستند که درسایه این تعامل ومشارکت شاهد اتفاقات خوبی درمدیریت شهری این جزیره هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: توسعه استان همواره یکی از دغدغه های منطقه آزاد کیش است و ازجمله اقدامات انجام شده بهسازی زیرساخت های گردشگری وشهری بندرچارک بویژه درسال گذشته بوده است.

  وی تاکید کرد: جزیره کیش به عنوان الگوی موفق مدیریت یکپارچه شهری می تواند تجربه های خود را به دیگر شهرهای استان به ویژه بندرعباس منتقل کند و این تبادل اطلاعات و تعامل دو سویه دستاوردهای ارزشمندی برای دو طرف به همراه د ارد.

سرهنگی اظهار داشت: یکی از محورهای تعاملی می تواند حوزه گردشگری باشد به ویژه اینکه با انتقال تجربیات موفق کیش درمیزبانی از گردشگران و فراهم کردن برخی زیرساخت ها، با توزیع گردشگران کیش وقشم در استان، سهم درآمدی بندرعباس ودیگر شهرهای استان نیز افزایش می یابد.

وی درادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظل العالی) و شعار امسال گفت: اصل اول توسعه یک منطقه، همکاری وهمدلی ذینفعان است به همین دلیل ایجاد فضای تعامل صمیمانه با سرمایه گذاران، استمرار دربرگزاری نشست ها، دیدارهای دوره ای و بازدید از پروژه ها یکی از موارد مهم دربرنامه های سازمان منطقه آزاد کیش برای افزایش مشارکت مردم وسرمایه گذاران درجزیره است. 

همچنین درسال جاری اجرای عمده فعالیت ها، به بخش خصوصی توانمند واگذار می شود. درادامه این نشست شهردار بندرعباس با بیان اینکه مناطق آزاد کیش وقشم می توانند به کمک توسعه شهری بندرعباس بیایند گفت: مدیریت خوب جزیره کیش دربارندگی شدید اخیر نمونه موفق و بیانگر توسعه شهری دراین منطقه آزادکشور است که می توان این تجربیات را به مناطق دیگر استان نیز منتقل کرد.

مهدی نوبانی اظهار داشت: ادوات و ماشین آلات شهری و حوزه بازیافت وپسماند دوموضوع مهم هستند که می توانند محل تعامل وتبادل ظرفیت های دو طرف باشند تا نسبت به حل مشکلات جزیره کیش وبندرعباس در این حوزه ها به پشتوانه پتانسیل های موجود اقدام کرد.

رییس شورای شهر بندرعباس نیز دراین نشست با اشاره به پیشرو بودن جزیره کیش درمدیریت یکپارچه گفت: وجود تمرکز در سیستم مدیریتی جزیره کیش به عنوان یک الگوی موفق می تواند دراستان و حتی کشور مطرح و استفاده شود. 

مصیب نظری افزود: جزیره کیش طرفیت های ارزشمندی دارد که درتعامل با شهر بندرعباس و تبادل توانمندیها می توان به توسعه شهری استان کمک کرد.

گفتنی است معماری و شهرسازی، فضای سبز، توسعه زیرساخت های شهری وگردشگری و برگزاری همایش ها وسمینارهای تخصصی با موضوعات شهری ومدیریت شهری از دیگر موضوعات مطرح شده برای تعامل بیشتر بین جزیره کیش و بندرعباس بود.

لازم به ذکر است دراین نشست مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه کیش و مدیرعامل و معاونان شرکت عمران، آب وخدمات کیش نیز حضور داشتند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.