بیمه هنرمندان صنایع‌دستی ابلاغ شد 

بیمه هنرمندان صنایع‌دستی ابلاغ شد 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه از شهریور ۱۴۰۱ بحث بیمه هنرمندان با وجود فراز و نشیب‌های زیاد پیگیری شد، گفت: این مهم با مکاتبات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رئیس جمهوری محقق شد و نهایتا در بهمن ۱۴۰۲ با دستور اکید رئیس جمهوری بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی که از این تعداد ۸ هزار نفر هنرمند صنایع دستی و ۲ هزار نفر راهنمایان گردشگری را شامل می‌شود، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه از شهریور ۱۴۰۱ بحث بیمه هنرمندان با وجود فراز و نشیب‌های زیاد پیگیری شد، تصریح کرد: این مهم با مکاتبات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رئیس جمهوری محقق شد و نهایتا در بهمن ۱۴۰۲ با دستور اکید رئیس جمهوری بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی که از این تعداد ۸ هزار نفر هنرمند صنایع دستی و ۲ هزار نفر راهنمایان گردشگری را شامل می‌شود، در دستور کار قرار گرفت.

جلالی با بیان اینکه بحث تأمین اعتبار منجر به طولانی شدن این بحث شد به طوری که تا انتهای سال گذشته طول کشید، گفت: از بهمن سال ۱۴۰۲ به دنبال ابلاغیه از سازمان تامین اجتماعی، لیست اسامی افراد واجد شرایط را جمع آوری کردیم. اسامی توسط استان ها ارسال و در چند مرحله پایش شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما گروه سنی بوده است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه اگر سن افراد از ۵۰ سال عبور کند امکان تحت پوشش قرار گرفتن بیمه آنها نیست، لذا مقرر شد در این مرحله اولویت سنی ما ۴۰ تا ۵۰ سال باشد و افرادی که سابقه بیشتری در صنایع دستی دارند مشمول شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.