آمادگی جزیره کیش برای جذب سرمایه‌گذاران عربستانی در کیش

آمادگی جزیره کیش برای جذب سرمایه‌گذاران عربستانی در کیش

در دیدار سفیر عربستان سعودی در تهران با معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش راهکارهای گسترش همکاری های دوجانبه مورد ارزیابی قرار گرفت.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، عبدالله بن سعود العنزی "سفیر عربستان سعودی در تهران "دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در محل غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران با وحید زارع فکری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش دیدار و گفت و گو کرد.

معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره برداری برای فعالیت اقتصادی،عدم نیاز به روادید برای ورود وخروج اتباع خارجی،آزادی كامل خروج ارز،انعطاف پذیری بیشتر عملیات بانكی ،تضمین حقوق قانونی سرمایه گذاران خارجی و عدم محدودیت برای سرمایه گذاری و مشاركت اتباع خارجی از جمله مباحثی بود که در این دیدار مطرح و بر افزایش سطح روابط دوجانبه تاکید شد.

همچنین امكان سرمایه گذاری خارجی بدون مشاركت ایرانی ،عدم محدودیت خرید و فروش و تبدیل ارز، انجام تمامی معاملات و نقل و انتقال ارزی در منطقه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، ثبت شركت ها و مالكیت های صنعتی و معنوی توسط سازمان منطقه آزاد کیش، امکان ترانزیت و صادرات مجدد كالاهای خارجی با كمترین تشریفات،صدور كالاهای تولید شده در منطقه به خارج از كشور یا سایر مناطق آزاد با كمترین تشریفات و صدور كالاهای تولیدی بر اساس قانون ارزش افزوده از دیگر مباحثی بود که به عنوان مزیت های سرمایه گذاری در کیش در دیدار عبدالله بن سعود العنزی با وحید زارع فکری مورد بحث و برررسی قرار گرفت.

گفتنی است با ارتقای روابط ایران و عربستان به سطح سفیر در سال گذشته، روابط دو کشور افزایش یافته است و در این میان حضور سفیر این کشور در غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران نشان از نیم نگاه این کشور برای سرمایه گذاری در جزیره کیش دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.