خسارت مشترکان کلاهبرداری تماس بین المللی جبران می شود

رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت:

خسارت مشترکان کلاهبرداری تماس بین المللی جبران می شود

رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: خسارت مشترکان کلاهبرداری از طریق تماس بین المللی با همکاری اپراتورهای داخلی بازگردانده می شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، 29 مهرماه امسال شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در اطلاعیه ای به انجام تماس های مشکوک با سرشماره های بین المللی اشاره کرد و از مشترکان خواست از پاسخگویی به این تماس ها که هزینه های زیادی به آنها تحمیل می کند، خودداری کنند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم 30 مهرماه اعلام کرد: شناسایی اپراتورهای واسطی که اقدام به برقراری تماس بین المللی با مشترکان و قطع سریع آن می کنند را در دستور کار قرار داده زیرا به روش جدید کلاهبرداری و تحمیل هزینه به دارندگان تلفن همراه تبدیل شده است.

در همین پیوند «حمید فتاحی» رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در صفحه توئیتر خود نوشت:382 میلیون تومان کلاهبرداری صورت گرفته از ١٢٦ هزار نفر، توسط کلاهبرداران خارجی، با جزئیات شناسایی شده است.

وی افزود: مانع از سودجویی متخلفان خواهیم شد و در نظر داریم که مبالغ از دست رفته از طریق اپراتور ها به مشترکان بازگردانده شود.

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در صفحه توئیتر تماس ناموفق(Missed Call) را روش جدید کلاهبرداری از مشترکان تلفن همراه اعلام کرده و نوشته است: «قانون بقای کلاهبردار و قاچاقچی، از بین نمی روند بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر ابزار می‌دهند. یک روز پیامک کلاهبرداری، این روزها Missed Call و انتظار تماس و شارژ مشترک تلفن همراه؛ روش های جدید کلاهبرداری است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.