دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت اقتصاد منتقل شد

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت اقتصاد منتقل شد

دوشنبه, اوت 28, 2017 - 13:49 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد از انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق‌ آزاد و ویژه اقتصادی به این وزارتخانه براساس قانون برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید مصطفی رضوی در گفت‌وگو با فارس، در مورد انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: این موضوع طبق قانون برنامه ششم توسعه در دستور کار بود و بر این اساس در حال حاضر این دبیرخانه به وزارت اقتصاد منتقل شده است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد با بیان اینکه بعد از ابلاغ قانون برنامه، جلسات متعددی با دبیر شورای مناطق، معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی برگزار شد، افزود: در نتیجه مجموعه سازمانی مناطق آزاد دو هفته پیش در دولت یازدهم و دوره وزارت طیب‌نیا به این وزارتخانه منتقل شد.
براساس تبصره ماده 23 قانون برنامه ششم توسعه تمامی وظایف، اختیارات، ساختار و تشکیلات دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد و ویژه اقتصادی با حفظ شخصیت حقوقی مستقل و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل و وزیر ذی‌ربط مسئولی اجرای قوانین مرتبط با حوزه مناطق ازاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی خواهد بود.
براین اساس یکی از دلایل انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت اقتصاد به منظور رفع مربوط به اختلافات گمرک و این مناطق در امر تجارت، نظارت و کنترل‌های گمرکی بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.